מפגש ראשון – (בקריית חינוך דרור) – מבחנים קבוצתיים
במפגש צפינו בקטע מהרצאתו של פרופ' אריק מזור. זיהינו את הפער בין מבחן "רגיל" (מתח, שקט, לבד…) למבחן קבוצתי (הנאה, רעש, יחד…)
התנסינו בעצמנו במבחן קבוצתי עם פידבק מיידי, והעלנו רעיונות למבחנים ייחודיים מסוגים שונים, בהם יש תפיסה חדשנית מבחינה פדגוגית (= מה משיג המבחן מבחינת קידום הלמידה של הלומד? איך המבחן משמש ככלי למידה, התפתחות והעצמה, ולא ככלי מסכם, ממיין ומקטלג).
הסרטון מדגים שתי גישות ללמידה. איזו מהן רווחת יותר בבית הספר? איזו מהן מתאימה יותר לחיים? איך ניצור מבחן שיפתח דווקא growh mindcet?
משימה ראשונה (חלק א מתוך עבודת סיכום ההשתלמות
המטלה תהווה בסיס למפגש הוירטואלי ב21/11
לכן, את שלב 1 – המבחן הייחודי שאתם מציעים (טופס המבחן, התהליך, הזמן המתוכנן, הניקוד) – עליכם לשים בתיקיה של ההשתלמות שלנו עד ה14/11
התנסות אישית כמורים ביצירת ויישום מבחן ייחודי
עליכם ליישם מבחן ייחודי היוצר הזדמנות למידה שיתופית/תהליכית/אחרת עם רציונל פדגוגי חדשני
- הציגו את מודל המבחן הייחודי, מדוע הוא נבחר, יתרונותיו הפדגוגיים, הקשיים שאתם צופים והתחום בו תיישמו אותו.זה בהחלט יכול להיות מבחן קבוצתי או דגם אחר שהוצע במפגש ויש בו חדשנות פדגוגית. לא חייבים להמציא את הגלגל 🙂
- ישמו את המבחן בכיתתכם.
- תעדו את התובנות הפדגוגיות החדשות כתוצאה מההתנסות.
וסכמו לפי הפירוט הבא:
מה היה חדשני במבחן?
על איזה צורך או קושי ראיתם מענה בסוג זה של מבחן?
מה ההצלחה שיש לשמר ביישום המבחן הזה?
מה הייתם עוד מציעים לשיפור?
כיצד הייתם משכנעים מורים נוספים ליישם את המודל שבחרתם?